شیوه نامه و قوانین عافیت
شیوه نوبت دهی و خدمات پزشکی سامانه جامع پزشکی عافیت با سایت های نوبت دهی آنلاین کاملا متفاوت است. در واقع با ثبت درخواست خود در عافیت ، همکاران ما به عنوان نماینده شما در شیراز به صورت حضوری پیگیر درخواست شما خواهند شد و در تمام مراحل پیگیری با شما در تماس خواهند بود.
حفظ حریم خصوصی کاربران جزو اصلی ترین سیاست ها و مهم ترین ارزشهای ما به حساب می آید. عافیت بر این باور است که در حفظ حریم خصوصی و اطلاعات محرمانه شما نهایت تلاش خود را بکند و به هیچ عنوان در جهت منافع شخصی و سازمانی از آن ها استفاده ننماید.
اطلاعات شخصی و محرمانه:
اطلاعات پزشکی شما در سامانه جامع پزشکی عافیت به صورت کاملا محرمانه ذخیره می شود و صرفا جهت رسیدگی به درخواست شما استفاده می شوند.
- عافیت نسبت به حفظ اسرار محرمانه پزشکی شما خود را مسئول می داند و تحت هیچ شرایطی اطلاعات محرمانه شما افشا یا منتشر نمی شود و یا در اختیار شخص ثالثی که خارج از حیطه درمان شما باشد قرار داده نمی شود.
- اطلاعات شناسنامه ای مثل نام و نام خانوادگی، کد ملی، نام پدر و … در فرم های درخواست از شما دریافت می شود و صرفا در جهت پیشبرد درخواست شما استفاده می گردد، بدیهی است اپراتور پردازش درخواست ها جهت هماهنگی با بیمار و مرکز مربوطه و همچنین کارمند اجرائی عافیت که به عنوان نماینده شما به مطب یا مرکز درمانی مورد درخواست شما مراجعه می نماید به این اطلاعات دسترسی دارد و جهت اخذ نتیجه درخواست لازم است تا این مشخصات را در اختیار منشی یا بخش پذیرش مرکز درمانی قرار دهد و لذا در تمام موارد اطلاعات جمع آوری شده در راستای به انجام رساندن خواسته شما استفاده می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار اشخاص ثالث و غیرسازمانی قرار داده نمی شود.
- به اقتضای نوع درخواست شما ممکن است اطلاعات بیشتری در خصوص بیماری یا سوابق بیماری شما در سامانه دریافت شود که همگی بنا بر تقاضای بخش پذیرش و با توجه به عناوین درج شده در فرم های پذیرش تنظیم شده است. به عنوان مثال جهت ثبت نوبت سی تی آنژیو علاوه بر اطلاعات هویتی فرد باید سوابق بیماری و جراحی و داروهای مصرف شده با دقت در فرم های مربوطه در بخش پذیرش بیمارستان یا مرکز تصویربرداری درج شود، همچنین نیاز است تا تصویر نوار قلب، اکو و آزمایش هات مربوطه را در اختیار پرستار بخش پذیرش قرار گیرد و تمام موارد ضروری شفاها برای مسئول مربوط توضیح داده شود. که همه این مراحل جهت ثبت نوبت ضروری بوده و با عنایت به اینکه عافیت به نمایندگی از شما در مرکز مربوطه حضور پیدا می کند لازم است تا به این اطلاعات دسترسی داشته باشد تا نیاز به مراجعه حضوری شما نباشد.
- اطلاعاتی که شما وارد می کنید برای مدت محدود بر روی سرور به صورت محرمانه و با رعایت پروتکل های حریم خصوصی ذخیره می شود و پس از اخذ نتیجه نهایی و فرا رسیدن زمان نوبت یا خدمت مربوطه به مدت یک ماه نگهداری شده و بعد از آن از روی سرور حذف می شود و چنانچه بیمار یا کاربر عافیت از طریق پشتیبانی درخواست حذف اطلاعات زودتر از موعد را بدهد این اطلاعات بدون هیچ محدودیتی از سرور حذف می گردد.
- گفتنی است روش ما برای برقراری ارتباط با کاربر همان شماره تلفنی است که برای اولین بار از طریق آن ثبت نام نموده و امکان ویرایش اطلاعات حساب کاربری از جمله شماره تلفن وجود ندارد و در صورت حصول نتیجه از درخواست تقاضا شده نتیجه از طریق همین شماره تلفن به اطلاع کاربر می رسد و لذا توصیه می شود شماره خود را تا پایان درخواست و مراجعه در موعد مقرر و انجام خدمت پیگیری شده از طریق عافیت در دسترس داشته باشید و آن را در اختیار دیگران قرار ندهید و چنانچه به هر دلیلی مجبور به تغییر شماره خود شدید حتما از طریق پشتیبانی مراتب را به ما اطلاع دهید.
- در بسیاری از موارد شما نیاز به ارسال تصویر مدارک پزشکی خود مثل نسخه پزشک برای ثبت نوبت های مربوط آزمایشات و تصویربرداری های تشخیصی هستید. این تصاویر و مدارک جهت ارائه به بخش پذیرش مرکز مربوطه مورد تقاضای شما پرینت گرفته می شود و تحویل آن مرکز می گردد و در برخی موارد بعد از اتمام کار برگه های پرینت گرفته شده همراه جواب تحویل شما می شود.
- در صورت نیاز به اصل مدارک پزشکی شما در مواردی مثل ثبت نوبت های عمل جراحی، عافیت مسئولیت نگهداری از مدارک شما را بر عهده دارد. تا در زمان نوبت یا قبل از آن با هماهنگی قبلی مدارک را به دست شما برساند.
- بدیهی است مسئولیت حفظ و نگهداری مدارک پزشکی شما تا قبل از رسیدن به دست عافیت بر عهده شخص شما بوده و لذا در صورت ارسال پستی یا ارسال بین شهری از طریق تاکسی و اتوبوس نسبت به انتخاب وسیله نقلیه و فرد مسئول دقت لازم را داشته باشید.
حساب کاربری:
- حساب کاربری شما بعد از ثبت نام در سایت به صورت خودکار فعال می شود و پیامک آن برای شما ارسال می گردد.
- در حال حاضر بعد از ساخت حساب کاربری خود امکان حذف یا غیرفعالی سازی آن را ندارید. در صورت تمایل به حذف حساب کاربری و پاک شدن تمامی اطلاعات خود می توانید درخواست خود را در بخش پشتیبانی اعلام نمایید.
- مقتضی است تا در تمام مراحل ثبت و پیگیری درخواست خود شماره تلفنی را که با آن ثبت نام نموده اید، در دسترس و روشن داشته باشید تا در مواقع ضروری و مراجعات ما به مراکز مورد تقاضای شما در صورت لزوم با شما تماس حاصل نماییم و چنانچه مجبور به تغییر شماره خود باشید مراتب را از طریق پشتیبانی وب سایت به اطلاع ما برسانید تا ضمن تغییرات مورد نظر شما، به تلفن جدید شما دسترسی داشته باشیم. بدیهی است در صورت هر گونه تغییر در زمان بندی مطب یا مرکز درمانی مورد نظر پرسنل مرکز یا منشی مربوطه از طریق شماره تلفن های ثبت شده شما را در جریان تغییر و تحولات مرکز درمانی قرار می دهند.
- شما به عنوان کاربر عافیت اجازه ارسال پیامک های اطلاع رسانی در تمام مراحل پیگیری درخواست خود را به عافیت می دهید و در صورت لزوم اجازه برقراری تماس از طرف کارشناس معتمد که به نمایندگی از شما پیگیر درخواستتان هست را نیز می دهید.
- در صورتی که امکان دریافت پیامک های خدماتی یا تبلیغاتی را بسته باشید ، از طریق اپراتور یا از طریق پشتیبانی عافیت نسبت به فعال سازی آن اقدام نمایید تا پیامک های عافیت به دست شما برسد.
مسئولیت شما:
بدیهی است کاربر نیز در قبال سیاست های حفظ حریم خصوصی عافیت مسئولیت مدنی و اجتماعی و اخلاقی نسبت به عافیت دارد که به اختصار در ذیل بیان می شود.
- مسئولیت صحت اطلاعات حساس پزشکی که در اختیار عافیت می گذارید بر عهده شخص شماست و در صورت مغایرت اطلاعات شما با واقعیت امر، گروه عافیت هیچ تعهد و مسئولیتی نسبت به آن نداشته و لذا توصیه می شود در دادن اطلاعات حیاتی و مهم بیمار دقت لازم را داشته باشید. بدیهی است هر گونه خسارت و آسیبی که به واسطه دادن اطلاعات غلط متوجه شما شود عافیت هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد.
- شما نسبت به برخورد محترمانه با کادر درمانی، پزشک یا کارمندان عافیت مسئول هستید و در صورت اطلاع از برخورد ناشایست یا ایجاد اخلال در روند طبیعی مرکز درمانی عافیت این حق را دارد تا نسبت به ادامه ارائه خدمات به شما ممانعت به عمل آورد. تقاضا می شود در زمان انتظار و حین مراجعه به مطب و مرکز درمانی مربوطه، شکیبایی و برخورد محترمانه را پیشه کنید.
بروزرسانی سیاست ها:
عافیت این اجازه را دارد تا به تناسب پیشبرد اهداف سازمانی خود و دفاع از حقوق خود و بیماران در صورت صلاحدید، قوانین، شرایط و سیاست های حفظ حریم خصوصی را تغییر دهد و لذا به کاربر توصیه می شود در صورت ثبت هر گونه درخواستی چنانچه مدت زمان زیادی از مطالعه این شرایط گذشته باشد مجدد قبل از ثبت فرم درخواست شرایط و قوانین را مطالعه نموده تا در صورت تغییر متوجه مفاد آن باشد.
حق نشر:
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت و اپلیکیشن متعلق به گروه عافیت می باشد و هر گونه کپی برداری یا مشابه سازی از نام و نشان عافیت و نشر محتوای آن پیگرد قانونی دارد.
۱. ثبت درخواست و دریافت کد پیگیری:
درخواست خود را از طریق سیستم عافیت ثبت نمایید و کد پیگیری دریافت کنید.
کد پیگیری اختصاص یافته مربوط به سیستم داخلی عافیت است نه مراکز درمانی و مطب پزشکان .
در صورتی که چندین درخواست ثبت نمایید برای هر درخواست یک کد پیگیری جداگانه اختصاص می یابد ولی در مجموع یک صورتحساب برای همه درخواست ها صادر می گردد.
۲. تایید درخواست:
درخواست یا درخواست های شما توسط اپراتورهای عافیت پردازش می شوند. شما محدودیتی در تعداد درخواست یا نوع درخواست ندارید . در صورتی که درخواست شما قابل پیگیری باشد به تایید ما می رسد. اگر هم محدودیتی وجود داشته باشد قبل از رد شدن شما را مطلع می کنیم . تا حد امکان تلاش ما بر این است تا محدودیت ها را مرتفع کنیم ولی چنانچه راه جایگزینی باشد به شما پیشنهاد می گردد.
۳. صدور صورتحساب:
بعد از تایید درخواست، صورتحساب مرتبط با آن صادر شده و لینک مربوطه از طریق پیامک برای شما ارسال می گردد.
۴. پرداخت مبلغ پیش پرداخت:
جهت پیگیری درخواست شما و قرار گرفتن آن در دستور کار امور اجرایی و نمایندگان عافیت، لازم است ابتدا هزینه پیش پرداخت مندرج در صورت حساب را پرداخت نمایید. روش پرداخت به صورت آنلاین یا کارت به کارت است که پردازش پرداخت های اینترنتی و آنلاین زودتر صورت میپذیرد.
۵. اقدام درخواست:
بعد از پرداخت صورتحساب و همزمان با دریافت پیامک، درخواست شما در دستور کار ما قرار گرفته و بسته به پزشک یا مرکز درمانی و تصویربرداری که انتخاب نموده اید همکاران ما اقدام می نمایند. لازم به ذکر است فرآیند نوبت دهی و دریافت خدمات پزشکی دلخواه شما متناسب با روزها و ساعات کاری مطب، درمانگاه یا مرکز تصویربرداری مربوطه ممکن است یک الی چهار روز کاری به طول بینجامد . لذا در صورتی که تصمیم دارید برای درمان به شیراز مراجعه نمایید، حتما چند روز و حتی چند هفته از قبل درخواست خود را ثبت نمایید.
6. پیگیری درخواست:
به منظور پیگیری روند درخواست خود حتما کد پیگیری را تا پایان مراحل درخواست محفوظ نگه دارید. از طریق گزینه «پیگیری درخواست» در منوی سمت راست اپلیکیشن یا پاورقی وب سایت یا صفحه تماس با ما کد پیگیری خود را وارد نمایید تا همکاران ما در اولین فرصت ممکن با شما تماس گرفته و شما را در جریان روند پیگیری قرار دهند. مقتضی است به خاطر تعداد زیاد درخواست ها، پاسخگویی به نیاز تک به تک درخواست کنندگان محترم ممکن است کمی با تاخیر انجام شود ، لذا تا حصول نتیجه دلخواه صبر و شکیبایی شما عزیزان را می طلبد.
7. اعلام نتیجه:
بسته به نوع درخواست و شرایط پیش آمده ممکن است یک الی چهار روز کاری طول بکشد تا نتیجه نهایی درخواست شما اعلام شود . نتیجه نهایی از طریق پیامک ارسال می شود و چنانچه نیاز به مدارک بیشتر یا توضیحات تکمیلی باشد، همکاران ما از طریق تماس تلفنی و پیام رسان ها یا لینک مربوطه مراتب را به اطلاع شما خواهند رساند. درخواست هایی که نیاز به تبادل مدارک پزشکی ، برگه نوبت یا نسخه پزشک باشد با هماهنگی قبلی از طریق پست یا اتوبوس انجام می پذیرد.
۸. تسویه کامل صورتحساب :
بعد از تکمیل درخواست شما، صورتحساب نهایی از طریق پیامک ارسال می شود که می توانید ضمن مطالعه و بررسی کامل، آن را به صورت آنلاین از طریق لینک ارسال شده پرداخت نمایید یا به صورت کارت به کارت به شماره کارت درج شده واریز کنید. لازم به ذکر است ممکن از مبلغ اعلام شده در صورتحساب اولیه و صورتحساب نهایی متفاوت باشد و مبلغ نهایی کمتر یا بیشتر از مبلغ اولیه تنظیم گردد. این امر معمولا بخاطر تغییر در روند پیگیری درخواست و یا کم و زیاد شدن مراحل اقدام می باشد. مقتضی است که تمام مراحل با هماهنگی شما و با اطلاع قبلی تغییر می کند .
بسیاری از پزشکان برجسته و استادید شیراز نوبت اینترنتی یا تلفنی ندارند و جهت دریافت نوبت از ایشان نیاز است تا همکاران ما به صورت حضوری مراجعه نموده و پیگیر نوبت شما شوند .شیوه نوبت دهی وب اپلیکیشن عافیت با سایر وب سایت های نوبت دهی متفاوت است. شما در عافیت نمی توانید به طور مستقیم نوبتی را ثبت نمایید یا خدماتی را از مرکز درمانی دریافت کنید. لذا عافیت واسطه ای است بین شما و پزشک یا مرکز درمانی دلخواه . شما درخواست خود را به ما اعلام می کنید و ما با توجه به شرایط نوبت دهی هر پزشک که متفاوت است،نوبتی را برای شما دریافت کرده و زمان و مکان مراجعه را اعلام می نماییم. توجه به نکات زیر هنگام ثبت درخواست خود در این وب اپلیکیشن ضروری است:
– برای دریافت نوبت از برخی پزشکان شیراز نیاز هست تا مدارک پزشکی یا معرفی نامه از یک پزشک متخصص ارائه شود که در صورت لزوم، مراتب به اطلاع شما خواهد رسید.
– با توجه به تعداد بالای درخواست ها و محدودیت زمانی جهت پیگیری درخواست های حضوری و با توجه به ساعات و روزهای کاری پزشک مورد نظر، ممکن است پیگیری درخواست شما توسط همکاران ما و اعلام نتیجه نهایی آن ، بسته به نوع درخواست یک الی چهار روز کاری زمان ببرد.
– توجه به این نکته بسیار ضروری است: ثبت درخواست شما و دریافت کد پیگیری به منزله دریافت قطعی نوبت نیست و زمان نوبت شما لزوما زمان پیشنهاد شده توسط درخواست کننده نمی باشد. شما بعد از ثبت درخواست خود باید منتظر تماس همکاران ما باشید، ممکن است پزشک مورد نظر مرخصی باشند یا بیمار جدیدی نپذیرند. تاکید می نماییم تا زمان اعلام قطعی نوبت خود به شیراز مراجعت نکنید و عواقب عدم هماهنگی و تحمیل هزینه های اضافی بر عهده بیمار است .
– تلاش ما بر این است تا نوبت شما از پزشک دلخواهتان در همان بازه زمانی که اعلام نمودید ثبت شود .چنانچه محدودیتی برای دریافت نوبت از پزشک مورد نظر وجود داشته باشد، سریعا مراتب را به اطلاع شما عزیزان می رسانیم و حتی المقدور برای رفع محدودیت تلاش خود را می کنیم . چنانچه لازم بود تصویری از نامه معرفی از پزشک متخصص یا مدارک پزشکی شما ارایه خواهیم کرد.
– توجه داشته باشید نوبت برخی از پزشکان مطرح و اساتید بزرگ شیراز تا چند هفته حتی چند ماه آینده پر است و امکان رزرو نوبت در بازه زمانی که شما ترجیح می دهید مقدور نیست و لذا در بسیاری از موارد نیاز است تا برنامه خود را متناسب با برنامه پزشک تنظیم نمایید.
– گفتنی است ، پر بودن نوبت یک پزشک لزوما به منزله برتر بودن ایشان نیست. گاها این محدودیت ها به عمد توسط منشی یا مسئول مربوطه اعمال می شود تا سقف تعداد ملاقات ها از حد خاصی عبور نکرده یا حتی بخاطر شیوه خاص پذیرش ، پزشک حاضر نیست هر بیماری را قبول کند مگر از فیلترهای خاص خودش عبور کند. به عنوان مثال بسیاری از پزشکان مطرح گوش و حلق و بینی فقط بیماران خاصی را می پذیرند.ممکن است یک پزشک فقط مشکلات مربوط به شنوایی را قبول کند و دیگری فقط در حوزه سینوس و مشکلات بینی ویزیت نماید.در عوض پزشکان زبردست و حاذقی هم هستند که به خاطر تعداد بالای ملاقات های خود در روز یا تعداد روزهای کاری بالا نوبت زودتری می دهند.
– در نظر داشته باشید، چنانچه امکان ثبت نوبت شما در بازه دلخواه نبود ، اولین نوبت خالی ممکن را برای شما در نظر می گیریم.
– در صورت ثبت نهایی نوبت شما و مشخص شدن زمان قطعی آن، پیامکی برای شما ارسال می گردد و زمان و مکان مراجعه طی دو پیامک اعلام می شود.
– چنانچه در روز نوبت نیاز به برگه نوبت باشد. همکاران ما از قبل جهت تحویل برگه نوبت با شما هماهنگی می نمایند.
– نوبت هایی که از درمانگاه شهید مطهری ،پوستچی، امام رضا (ع) یا شهید فقیهی دریافت میشوند باید تا یک روز قبل از تاریخ نوبت، حسابداری شوند، در غیر اینصورت به صورت خودکار از سیستم درمانگاه حذف میگردد. در صورت عدم امکان مراجعه شما تا یک روز قبل از تاریخ نوبت، مراتب را به اطلاع همکاران ما که رابط شما با مرکز درمانی هستند برسانید تا حسابداری نوبت شما انجام بگیرد.
– در مواردی که شما انتخاب پزشک خود را به ما محول می نمایید، ابتدا گزارشی از بیماری و علائم و مشکلات بیمار را بررسی می کنیم و متناسب با مشکل وی پزشکی را پیشنهاد می دهیم. معیار ما برای انتخاب پزشک تجربه کاری،رضایت بیماران و تخصص متناسب با بیماری است.
توجه : به زودی این قابلیت به برنامه افزوده خواهد شد.
بسیاری از مواقع بیماران محترم مجبور می شوند به منظور تکمیل درمان خود چندین بار به پزشک خود مراجعه نمایند . گاهی اوقات در ابتدای درمان و مراجعات اولیه کمی سردرگم و مضطرب می شوند.همین امر موجب می شود تا در انتخاب پزشک و پیگیری درمان خود دچار تردید شوند . اینکه کجا ، کی و چگونه و به چه دکتری مراجعه کنند،چقدر باید هزینه بپردازند و آیا هزینه آنها به نتیجه مطلوب منتهی می شود یا نه؟ همه مواردی است که باعث می شود شروع درمان به تعویق بیفتد. فارغ از تحمیل هزینه های سنگین درمانی مجبورند تا برای مسافرت به شهرهای درمانی و قطب های پزشکی مثل شیراز ، هزینه سفر،ایاب و ذهاب،خوراک و … را نیز متحمل شوند.
سامانه جامع سلامت عافیت افتخار این را دارد که برای اولین بار در کشور مجری طرح «ملاقات با پزشک به جای بیمار» باشد . در این طرح شما مجبور نیستید در همه موارد درمان خود به پزشک مراجعه کنید. در برخی مواقع تنها با در دست داشتن مدارک پزشکی یا اطلاعات کامل بیماری می توانید یک نفر را به نمایندگی از خود نزد پزشک معالج بفرستید و از او بخواهید تا تمام ملاحظات و موارد مهمی که لازم است با پزشک در میان گذاشته و توصیه ها ، مشاوره ها و صحبت های پزشک را عینا بدون کم و کاست به شما منتقل کند و در صورت لزوم نسخه دارو یا موارد مهم تشخیصی مثل عکس، اسکن و آزمایشی را برایتان تجویز نماید.
همکاران ما در شیراز مستقر هستند تا با کم ترین هزینه و کم ترین زمان ممکن از طریق برترین پزشکان شیراز و مراکز درمانی معتبر، پیگیر درمان شما شوند و شما را تا رسیدن به سلامت کامل و تکمیل درمان خود همراهی نمایند. به گونه ای که تعداد مراجعات شما به حداقل برسد و در برخی موارد هیچ نیازی به مراجعه حضوری نداشته باشید .
مزیتی که طرح «ملاقات با پزشک به جای بیمار» نسبت به ویزیت های آنلاین و مشاوره های غیرحضوری برخی وب سایت ها دارد این است که :
1.شما محدودیتی در انتخاب پزشک یا مرکز درمانی ندارید. می توانید بعد از طی کردن پروسه دریافت نوبت از پزشکان برتر که نوبت غیرحضوری ندارند،ملاقات با ایشان را نیز به ما واگذار کنید.
2.در صورت لزوم، مراحل تشخیصی درمان مثل تصویربرداری، آزمایش و … را نیز ما بر عهده می گیریم. به عنوان مثال: با تجویز پزشک،نوبت های سی تی اسکن،ام آر آی،آزمایش و … را برای شما رزرو کرده و در صورت تمایل نتیجه و گزارشات بدست آمده را مجددا به پزشک معالج نشان می دهیم.
3.در برخی موارد که مراحل تشخیصی طی شده باشد، به استناد مدارک پزشکی و گزارشات قبلی بیمار، نوبت عمل جراحی و مراحل قبل از عمل نیز به کمک ما پیش خواهد رفت.
توجه به موارد زیر هنگام درخواست «ملاقات پزشک به جای بیمار» ضروری است:
– برخی از پزشکان مدارک پزشکی بدون حضور بیمار را نمی پذیرند.
– ضمن ثبت اطلاعات مربوط به بیمار و نوع بیماری توسط شما معمولا قبل از ملاقات با پزشک توسط همکاران ما با بیمار یا همراه بیمار تماس برقرار می شود و سوالات و ابهامات ضروری بر طرف می شود.
– در برخی موارد که پزشک مربوطه نیاز ببیند از طریق تماس تلفنی با بیمار صحبت می کند و سوالات خود را مستقیما با بیمار مطرح می کند.
– در صورتی که پزشک نسخه ای را تجویز نماید یا توصیه ای داشته باشد عینا به بیمار منتقل می شود و تصویر یا کد رهگیری نسخه برای ایشان ارسال می شود.
– در صورت نیاز به معاینه حضوری و ثبت نوبت جدید تا قبل از خروج از مطب هماهنگی لازم با بیمار انجام می شود.
خدماتی که در مراکز تصویربرداری معتبر شیراز توسط گروه عافیت انجام می گیرد به طور کلی شامل نوبت دهی ، دریافت و ارسال جواب تصویربرداری به صورت گزارش کتبی و سی دی است .
مواردی که توسط ما پوشش داده می شوند:
– ام آر آی
– سی تی اسکن
– سی تی آنژیو
– سونوگرافی و ماموگرافی
– پزشکی هسته ای
– رادیولوژی مداخله ای
– سنجش تراکم استخوان
– و بزودی موارد دیگر …
– برای ثبت نوبت تصویربرداری لازم است تا ابتدا نسخه پزشک ارائه شود و بدون وجود نسخه پزشک هیچ گونه خدمات نوبت دهی تصویربرداری ارائه نمی گردد.
– نسخه پزشک به دو صورت تحویل بیمار می شود. نسخه کاغذی یا نسخه الکترونیکی . معمولا نسخه افرادی که دفترچه خدمات درمانی، بیمه سلامت یا تامین اجتماعی داشته باشند به صورت الکترونیکی صادر شده فقط در صورتی که پزشک به سامانه های بیمه دسترسی نداشته باشد نسخه را به صورت کاغذی صادر می کند و گاها علاوه بر نسخه الکترونیکی نسخه کاغذی هم تحویل بیمار می دهد.
– توجه داشته باشید برخی از مراکز تصویربرداری جهت پوشش بیمه های تامین اجتماعی و سلامت خدمات درمانی هزینه های تصویربرداری از شما کد رهگیری می خواهند .
– جهت پذیرش نسخه های کاغذی کافی است عکس نسخه را در حین ثبت درخواست خود در بخش مربوطه وارد کنید یا کد رهگیری نسخه الکترونیکی را در کادر مربوطه وارد نمایید.
– تعیین زمان نوبت تصویربرداری توسط کادر پذیرش یا بخش نوبت دهی مرکز مربوطه انجام می گیرد و گروه عافیت فقط می تواند با توجه به نوبت های خالی هر مرکز متناسب با شرایط اعلام شده توسط بیمار نوبتی را برای ایشان در نظر بگیرد و لذا زمان پیشنهادی شما در بخش درخواست ها لزوما زمان مراجعه شما نیست و تا موقع ارسال پیامک نوبت از طریق سیستم عافیت و اعلام زمان قطعی نوبت خود به مرکز تصویربرداری مراجعه ننمایید.
– معمولا بسته به نوع تصویربرداری و نوع نسخه تجویز شده زمان های خالی برای انجام آن متفاوت است و هر مرکز با مرکز دیگر متفاوت می باشد . معمولا مراکز خصوصی نوبت زودتر با هزینه بیشتر و مراکز دولتی نوبت دیرتر اما با هزینه کمتری را در نظر می گیرند .
– بسیاری از مراکز خصوصی با بیمه های پایه و تکمیلی طرف قرارداد می باشند.
– معمولا هزینه ای که بیمه های پایه مثل تامین اجتماعی و خدمات درمانی در مراکز خصوصی تقبل می کنند قابل توجه نیست و مبلغ بیشتر را باید بیمار بپردازد.
– بر خلاف بیمه های پایه ، بیمه های تکمیلی بسیاری از هزینه های درمانی را تقبل نموده و بخش اعظمی از هزینه را می پردازند ( معمولا بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مبلغ کل) و مبلغ کمتری را با عنوان فرانشیز از بیمار دریافت می نمایند.
– معمولا مراکزی که با بیمه نیروهای مسلح طرف قرارداد هستند جهت پوشش بیمه ای و قبول هزینه های درمانی هنگام پذیرش بیمار ، اصل دفترچه بیمار را تحویل گرفته و برگه نسخه را از آن بر می دارند و لذا چنانچه در مواردی نیاز به اصل دفترچه باشد با هماهنگی قبلی همکاران ما از طریق پست یا اتوبوس و سواری دفترچه را از شما تحویل گرفته و در زمان مراجعه به شیراز به شما تحویل می دهند .
– توصیه می شود جهت کاهش هزینه های درمان و جلوگیری از تحمیل هزینه های بیشتر حتما از همکاران ما برای انتخاب مرکز تصویربرداری مناسب کمک بگیرید یا گزینه “مایلم مرکز تصویربرداری را شما انتخاب نمایید” انتخاب کنید. تا همکاران ما متناسب با نسخه شما و نوع تصویربرداری که دارید مناسب ترین مرکز تصویربرداری را انتخاب نمایند.
– توجه داشته باشید که برخی از مراکز تصویربرداری برای ثبت نوبت شما بخشی از هزینه و برخی دیگر کل هزینه تصویربرداری را اخذ می نمایند و سپس نوبت شما را ثبت می کنند که این مهم توسط همکاران ما به اطلاع شما خواهد رسید.
– مواردی که نیاز به پرداخت پیش از نوبت باشد با شما در میان گذاشته می شود و شما می توانید از طریق کارت به کارت هزینه تصویربرداری را پرداخت نمایید . رسید پرداخت و قبض یا برگه پذیرش آن توسط همکاران ما به دست شما خواهد رسید.
– توصیه می شود برای اطلاع از هزینه های تصویربرداری و موارد مربوط به بیمه های تکمیلی را در مقاله ای که به صورت جداگانه به موضوع بیمه ها و هزینه ها پرداخته است در بخش مجله پزشکی همین وب سایت مطالعه نمایید.
– مورد مهمی که در اکثر مراکز تصویربرداری لحاظ می شود وزن بیمار است که معمولا وزن های بالای ۱۰۰ کیلوگرم در سه یا چهار مرکز تصویربرداری بیشتر انجام نمی گیرد و افرادی که وزن بالای ۱۲۰ کیلوگرم داشته باشند برای انجام هیچ کدام از خدمات تصویربرداری در شیراز پذیرش نمی شوند و حتما باید به تهران مراجعه نمایند .
– توجه داشته باشید که در صورت نیاز به رسید پذیرش در زمان مراجعه به مرکز تصویربرداری همکاران ما قبل از مراجعه شما با هماهنگی قبلی موارد مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهند.
– جهت دریافت جواب کتبی یا سی دی تصویربرداری بسته به محل انجام تصویربرداری نیاز به قبض یا رسید پذیرش بیمار یا اسکرین پیامک ارسال شده از طرف مرکز مربوطه است. در برخی موارد با ارائه کد ملی و عکس کارت ملی بیمار امکان دریافت جواب تصویربرداری نیز وجود دارد .
– همیشه قبل از انجام خدمات تصویربرداری لازم است بیمار مواردی را رعایت نماید که بسته به نوع تصویربرداری هر مرکز برگه ای را جهت آمادگی قبل از مراجعه تحویل بیمار می دهد که در زمان اعلام نوبت شما رونوشتی از آن از طریق پیام رسان ها یا لینک پیوست پیامک برای شما ارسال می شود تا دغدغه ای من باب ملاحظات قبل از مراجعه نداشته باشید و در صورت نیاز همراه همان برگه پذیرش در روز نوبت تحویل شما می گردد .
خدمات آزمایشگاهی شامل دریافت نوبت یا جابجایی نوبت آزمایش، دریافت جواب آزمایش،نوبت نمونه برداری و دریافت جواب پاتولوژی،جابجایی نمونه بین مراکز آزمایشگاهی می باشد که در زیر موارد مهمی که نیاز است هنگام ثبت درخواست خود به آن دقت نمایید آورده شده است:
– دریافت جواب پاتولوژی و دریافت جواب آزمایش، یک گزینه درنظر گرفته شده است و لذا با زدن دکمه “دریافت جواب آزمایش” می توانید جواب پاتولوژی خود را نیز دریافت کنید.
– جهت ثبت نوبت آزمایش حتما باید نسخه پزشک داشته باشید که معمولا به دو صورت ارائه می شود یا نسخه کاغذی یا نسخه الکترونیکی که برای هر دو مورد فیلد مربوطه در فرم درخواست در نظر گرفته شده است.
- لازم به ذکر است بدون نسخه هیچ گونه خدمات نوبت دهی آزمایشگاهی ارائه نمی شود .
– توجه داشته باشید که برای دریافت نوبت از اکثر مراکز آزمایشگاهی می توانید تا یک روز از قبل یا حتی همان روز اقدام نمایید ، مراکز دولتی مثل آزمایشگاه شهید مطهری که جزو بهترین و مجهزترین مراکز آزمایشگاهی دولتی در شیراز محسوب می شود در هنگام مراجعه برای پذیرش در صبحگاه با صف های طولانی مراجعه کنندگان زمان زیادی از شما می گیرد که می توانید پذیرش آزمایش خود را یک روز تا دو هفته قبل از تاریخ مراجعه به ما محول نمایید و صبح انجام آزمایش که به احتمال زیاد باید ناشتا باشید با در دست داشتن برگه پذیرش و ظرف های نمونه بدون فوت وقت به بخش نمونه گیری مراجعه نمایید. لازم به ذکر است نمونه گیری در آزمایشگاه شهید مطهری تا قبل از ساعت ۱۱ صورت می گیرد و جواب دهی متناسب با نوع آزمایش ممکن است چند روز تا چند هفته به طول بیانجامد .
– بدیهی است مراکز خصوصی با ارائه خدمات با کیفیت تر، زمان جواب دهی زودتر دارند ولی هزینه های بیشتری از بیمار دریافت می کنند که در صورت داشتن بیمه تکمیلی این هزینه ها جبران می شود یا در هنگام ثبت پذیرش مبلغ کمتری از بیمار اخذ می گردد.
– آزمایشهای مربوط به ژنتیک در مراکز خاصی انجام می شود که لازم است قبل از انتخاب آزمایشگاه در گزینه “مراکز آزمایشگاهی” اطلاعات کافی برای انجام آن بدست آوردید چرا که در مقایسه با آزمایش های معمولی هزینه های زیادی را در بر میگیرند.
– نمونه برداری جهت تشخیص بیماری های سرطانی و تومورهای بدخیم یا خوش خیم در همه مراکز انجام نمی شود. بعد از ثبت درخواست خود با بررسی همکاران ما مرکزی متناسب با درخواست و نسخه شما پیشنهاد می گردد .
– برخی مواقع هنگام بررسی یک نمونه (که ممکن است چند روز از تحویل نمونه گذشته باشد) مرکز آزمایشگاهی یا تصویربرداری که از شما نمونه دریافت کرده است نیاز دارد تا جهت تکمیل بررسی یا دریافت مشاوره از متخصصان مربوطه، نمونه شما را به مرکز دیگری منتقل کنند و بعد از تهیه گزارش یا دریافت نظریه پزشک خاصی دوباره نمونه را تحویل بگیرند . در اکثر مواقع این کار را به بیمار محول می نمایند که جهت رفاه حال بیماران عزیز، سامانه عافیت این مسئولیت را قبول کرده و به جای شما نمونه را از آزمایشگاه مبدا دریافت کرده و تحویل آزمایشگاه مقصد می دهد و بعد از بررسی ها و دادن جواب مربوطه ، نمونه را به جای اول خود بر می گرداند . لازم به ذکر است این جابجایی اغلب اوقات بخاطر پیچیدگی آزمایش و یا در اختیار داشتن یک سری تجهیزات خاص در آزمایشگاه مقصد می باشد و مطمئنا هماهنگی لازم بین دو مرکز مبدا و مقصد از قبل انجام شده است. علاوه بر این ممکن است نیاز باشد نمونه شما توسط فرد با تجربه تری تجزیه و تحلیل شود و گزارش جواب آن مجددا همراه نمونه تحویل آزمایشگاه مبدا شود . همه این موارد در صورت نیاز توسط کادر آزمایشگاهی به اطلاع شما می رسد و بعد از اطلاع، شما می توانید در قالب درخواست جابجایی نمونه، این مسئولیت را به ما محول نمایید.
– توجه داشته باشید برای انجام برخی آزمایشات باید حتما یک سری موارد را رعایت نمایید که در صورت نیاز توسط همکاران ما همه ملاحضات قبل از آزمایش به اطلاع شما می رسد.
– برای پذیرش و دریافت نوبت از آزمایشگاه معمولا باید بخشی یا کل هزینه را در ابتدای امر بپردازید که این موضوع نیز توسط همکاران ما به شما منتقل می شود .
– برخی آزمایش ها که تخصصی تر هستن ممکن است چند بار تکرار شود و بخاطر همین موضوع متصدی پذیرش مبلغی را به عنوان علی الحساب از شما دریافت می نماید و بعد از اتمام آزمایش متناسب به تعداد دفعات یا تجهیزات به کار رفته هزینه را محاسبه می کند که ممکن از مبلغ اولیه بیشتر یا حتی کمتر باشد. بدیهی است در صورت دریافت هزینه بیشتر با اخذ اطلاعات حساب بانکی شما، مبلغ ما به التفاوت را به حسابتان واریز می نماید.
– در اکثر مراکز آزمایشگاهی خصوصی بعد از تعیین نتیجه اس ام اسی برای شما ارسال می شود و برخی مراکز نیز برای دریافت جواب زمانی را در قبض پذیرش تعیین می کنند، شما می توانید با فرارسیدن زمان جواب دهی از طریق درخواست “جواب آزمایش” بدون مراجعه حضوری به مرکز مربوطه این کار را به گروه عافیت واگذار کنید. همکاران ما در اسرع وقت جواب آزمایش شما را تحویل گرفته و برای شما ارسال می نمایند . همزمان با دریافت جواب آزمایش پیامکی از طرف عافیت با همین مضمون ارسال می شود.
– ارسال جواب آزمایش ها بنا به خواست درخواست کننده به صورت فایل پی دی اف از طریق پیام رسان ها یا پستی یا از طریق اتوبوس و تاکسی های برون شهری انجام می گیرد.
– جهت انجام عمل جراحی لازم است تا بیمار ابتدا به پزشک جراح مراجعه نموده و در صورت نیاز به عمل جراحی برگه دستور عمل یا برگه ادمیشن را از پزشک تحویل بگیرد. بدون برگه عمل جراحی دریافت نوبت عمل امکان پذیر نیست.
– گرفتن وقت عمل از هر بیمارستان توسط پزشک جراح همان بیمارستان انجام میشود. بنابراین در صورتی که پزشک شهرهای دیگر شما را جهت عمل جراحی به پزشکان یا بیمارستان های شیراز ارجاع داده اند ابتدا باید به پزشک مورد نظر در شیراز مراجعه نموده و بعد از معاینه برگه عمل بگیرید.
– جهت تعیین وقت عمل جراحی در بسیاری از بیمارستان ها حتما باید اصل برگه عمل موجود باشد و در تعداد معدودی از بیمارستان ها نیاز به اصل برگه نیست و کپی آن کافی می باشد.
– اغلب پزشکان وقت عمل جراحی را خود یا منشی آنان تعیین می نمایند و تعیین نوبت عمل در برخی موارد نیز بر عهده بیمارستان است.
– وقت عمل جراحی در بیمارستان های دولتی توسط پذیرش بیمارستان انجام می گیرد که بسته به بیمارستان مربوطه ممکن است این رویه متفاوت باشد. بنابرین عافیت هیچ دخالتی در تعیین زمان نوبت عمل ندارد و تنها کاری که می تواند انجام دهد هماهنگی لازم بین بیمار و پزشک یا بیمارستان برای تعیین زمان ممکن جهت عمل جراحی است و گاها اصرار به تنظیم زمان مورد نظر بیمار است.
– در بیشتر مواقع معاینات قبل از عمل جراحی یک روز قبل از عمل انجام می پذیرد که باید بیمار حضور داشته باشد و در صورت احتیاج به انجام آزمایشات یا عکس برداری همراه با تزریق باید بیمار ناشتا باشد.
– در برخی بیمارستان های دولتی از جمله بیمارستان خلیلی شیراز احتمال کنسل شدن عمل جراحی در روز عمل یا روز قبل از عمل وجود دارد . لذا توصیه می شود همیشه قبل از مراجعه نسبت به حضور یا عدم حضور پزشک جراح یا خالی بودن تخت آی سیو در روز جراحی در مواردی که نیاز به تخت آی سیو باشد و احتمالات دیگر، از طریق تماس تلفنی اطمینان حاصل نمایید .
– آنژیوگرافی قلب ، مغز و … در همه مراکز درمانی یا بیمارستان ها انجام نمی شود و تعداد محدودی از بیمارستان ها عمل آنژیوگرافی را انجام می دهند.
– جهت آنژیوگرافی لزوما باید بیمار توسط پزشک مرتبط ویزیت شده باشد و معاینات لازم را انجام دهد و سپس با دستور پزشک به بیمارستانی که خود معرفی می نماید مراجعه نموده و نوبت آنژیوگرافی را ثبت کند. (فقط در بیمارستان تامین اجتماعی شهید بهشتی شیراز استثنائا نیاز به ویزیت قبل از آنژیوگرافی نیست که این کار توصیه نمی شود). جهت ثبت نوبت پزشک یا نوبت آنژیوگرافی می توانید در بخش مربوطه در وب اپلیکیشن عافیت درخواست خود را ارسال نمایید.
– آنژیوگرافی توسط همان پزشکی انجام می شود که معاینات اولیه را انجام داده است. در برخی موارد امکان بررسی پرونده پزشکی و مشاهده مدارک بیمار تصویر روشنی از بیماری بدون حضور بیمار به پزشک می دهد که در این مورد امکان ثبت درخواست ملاقات با پزشک و تحویل مدارک پزشکی به پزشک توسط همکاران ما مقدور است.
– از آن جایی که مراکز خصوصی هزینه بیشتری جهت انجام آنژیوگرافی دریافت می کنند نوبت های زودتری نیز به بیمار اختصاص می دهند که در صورت داشتن بیمه تکمیلی این هزینه تا حدودی تعدیل می شود. همکاران با بعد از ثبت درخواست شما و بررسی پرونده شما بهترین مرکز را با توجه به نوع بیمه و پزشک شما معرفی می نمایند.
صورتحساب و خلاصه پرونده بیمار معمولا چند روز بعد از ترخیص بیمار جهت ارائه به بیمه های تکمیلی صادر می گردد. مواردی را که شامل صورتحساب و یا خلاصه پرونده می شود به شرح زیر می باشد :
– بستری در بیمارستان
– انواع عمل های جراحی
– آنژیوگرافی
– باتری قلب
– دارو یا وسایل و تجهیزات پزشکی
– و …
توجه به نکات زیر قبل از درخواست صورتحساب الزامی است:
– جهت دریافت صورتحساب،فاکتور یا خلاصه پرونده بیمار در بیمارستان یا مراکز تصویربرداری و درمانی ارائه تصویر کارت شناسایی یا شناسنامه ضروری است . هنگام ثبت درخواست می توانید عکس کارت شناسایی بیمار را در بخش مربوطه بارگذاری نمایید.
- درصورتی که بیمار از بیمه تکمیلی خود در مرکز درمانی استفاده کرده باشد، آن مرکز درمانی یا بیمارستان از صدور صورتحساب خودداری می کند و لذا تنها در صورتی درخواست خود را ثبت کنید که از خدمات بیمه تکمیلی استفاده ننموده اید و اکنون نیاز به ارائه مدارک پزشکی به سازمان یا بیمه مربوطه باشد . گفتنی است این قانون شامل خلاصه پرونده نمی باشد و فقط برای صورتحساب ها و فاکتورها المثنی صادر نمی شود.
- تنها در صورتی صورتحساب برای بیمه های پایه مثل تامین اجتماعی یا خدمات درمانی و نیروهای مسلح صادر می شود که بیمار از خدمات بیمه پایه استفاده نکرده باشد .
- چنانچه بیمارستان طلبی داشته باشد بخش صورتحساب از صدور صورتحساب امتناع می ورزد و در صورتی که بدهکار باشد مبلغ مورد نظر را فقط به حساب شخص بیمار واریز می کند.اغلب اوقات بیمار بعد از ترخیص نیاز به دریافت یا پرداخت وجهی ندارد مگر اینکه در محاسبات مالی اشکالی وجود داشته باشد یا بیمه هزینه های بیمارستانی را قبول نکرده باشد و موارد مشابه دیگر .
- در بیشتر بیمارستان ها و مراکز درمانی بخصوص مراکز دولتی هزینه کپی یا پرینت برگه های مربوط به صورتحساب و خلاصه پرونده بر عهده بیمار است. برابر با اصل بودن کپی ها برای ارائه به سازمان های بیمه گر الزامی است.
- بعد از دریافت مدارک پزشکی و صورتحساب ، همکاران ما جهت ارسال مدارک با شما هماهنگی نموده و از یکی از روش های مورد نظر مثل پست ، سواری یا اتوبوس به شهر محل سکونت شما ارسال می کنند.
– داشتن نسخه پزشک جهت ثبت نوبت سنگ شکن کلیه یا مجاری ادراری الزامی است.
– جهت پذیرش نسخه های کاغذی کافی است عکس نسخه را در حین ثبت درخواست خود در بخش مربوطه وارد کنید یا کد رهگیری نسخه الکترونیکی را در کادر مربوطه وارد نمایید.
– هزینه عمل سنگ شکن بسته به نوع آن (برون اندامی، درون اندامی یا جراحی) و متناسب با نوع بیمه متفاوت است.
– تعیین زمان دقیق نوبت بر عهده بخش پذیرش سنگ شکن می باشد که معمولا مراکز دولتی به علت متقاضی بیشتر نوبت های طولانی تری دارند.
توجه به نکات زیر در هنگام درخواست تهیه و ارسال دارو الزامی است:
– جهت تهیه داروهایی که نیازمند به ارائه نسخه می باشند لازم است تا اصل نسخه یا کد رهگیری آن را برای ما ارسال نمایید.
– در صورتی که بیمه تامین اجتماعی دارید داشتن کد ملی کافی است و برای بیمه خدمات درمانی یا بیمه سلامت علاوه بر کد ملی باید کد رهگیری نیز داشته باشید. سایر بیمه ها وجود اصل نسخه الزامی است.
– در صورتی که بیمه شما تامین اجتماعی یا بیمه سلامت نباشد می توانید اصل نسخه یا اصل دفترچه را از طریق پست یا سواری و اتوبوس بین شهری ارسال نمایید.
– تهیه داروهای بدون نسخه مانند مکمل های غذایی و … منع قانونی ندارد. کافی است نام دارو یا عکس آن را در فرم درخواست خود بارگذاری نمایید.
– برخی از داروها مثل داروهای بیماران خاص و صعب العلاج ( پیوندی، دیالیزی، تالاسمی، ام اس، هموفیلی، پروانه ای) و یا داروهای بیماران سرطانی و حتی داروهای کمیاب نیازمند تشکیل پرونده و دریافت تاییدیه های بیمه می باشد. معمولا این داروها متناسب با سهمیه هر استان بین مراکز استان توزیع می شود و دسترسی به این داروها برای بیماران خارج از حوزه استان فارس در داروخانه های منتخب شیراز محدود است و بعضا غیرممکن است.
– هزینه داروهای درخواست شده بعد از یافتن دارو و استعلام قیمت با هماهنگی بیمار اخذ می شود و فاکتور آن همراه دارو برای بیمار ارسال می گردد .
– خرید و فروش داروهای غیرمجاز که خارج از چهارچوب قوانین علوم پزشکی در بازار سیاه یا عطاری ها توزیع می شوند، ممنوع می باشد و لذا سامانه عافیت هر گونه درخواست خارج از ضوابط و مقررات علوم پزشکی را رد می نماید.
– هزینه خرید و ارسال دارو بر عهده بیمار است. ارسال دارو به درخواست متقاضی از طریق پست، سواری، اتوبوس یا باربری های مجاز انجام می شود.
– داروهای یخچالی با رعایت شرایط نگهداری همراه با یخ در یونولیت از طریق سواری یا اتوبوس ارسال می شود. گفتنی است هزینه یخ و یونولیت جداگانه دریافت می شود.
– ارائه هر گونه خدمات پزشکی اعم از نوبت پزشک، نوبت تصویربرداری(ام آر ای، سی تی اسکن، سی تی آنژیو، سونوگرافی و …)، نوبت عمل، آنژیوگرافی و … مستلزم واریز هزینه پیش پرداخت می باشد.
– بعد از ثبت درخواست یا درخواست های خدمات پزشکی، پیامک صورتحساب اولیه برای شما ارسال می شود که از این طریق می توانید هزینه دریافت خدمات را مشاهده نموده و مبلغ پیش پرداخت را واریز نمایید. درخواست هایی که مبلغ پیش پرداخت آن واریز نشده باشد به هیچ عنوان پیگیری نمی شود.
– بعد از ثبت درخواست تا سه روز فرصت دارید هزینه پیش پرداخت آن را واریز نمایید در غیر این صورت پس از سه روز به صورت خود به خود از سیستم عافیت حذف می شود.
– هزینه خدمات پزشکی عافیت متناسب با زمانی که از ما می گیرند و با توجه به هزینه های ایاب و ذهاب در شهر شیراز تنظیم گردیده است.
– مبلغ 80 هزار تومان از هر درخواستی که نیازمند مراجعه حضوری ما است، به عنوان مبلغ پیش پرداخت جهت ایاب و ذهاب دریافت می شود.این مبلغ بعد از اقدام و مراجعه حضوری ما به هر دلیلی قابل استرداد نیست.
– در صورتی که درخواست شما قبل از اقدام و مراجعه حضوری ما لغو شود هزینه پیش پرداخت به شما عودت داده می شود.
– همه درخواست های شما در قالب یک صورتحساب صادر می شود. صورتحساب مرتبط از طریق یک لینک پرداخت برای شما پیامک می شود.
– شما می توانید هزینه صورتحساب را به صورت آنلاین از طریق درگاه اینترنتی بانک یا به صورت کارت به کارت واریز نمایید ولی توجه داشته باشید پرداخت های آنلاین زودتر پردازش می شود و به تبع آن زودتر پیگیری می شوند.
– اغلب اوقات مبلغ درج شده در صورتحساب اولیه و صورتحساب نهایی یکسان است ولی در برخی از مواقع به علت مراجعات بیشتر یا عدم حصول نتیجه ممکن است هزینه نهایی بیشتر یا کمتر از مبلغ اولیه باشد که در این خصوص مراتب به اطلاع درخواست کننده می رسد.
– در صورتی که واریزی اولیه شما بیشتر از سقف صورتحساب نهایی باشد، ما به تفاوت هزینه ها حداکثر تا یک روز کاری به حساب درخواست کننده عودت داده می شود.
– بعد از پیگیری درخواست و حصول نتیجه نهایی در صورت کنسلی از سمت خود بیمار یا مرکز درمانی یا پزشک مربوطه، هزینه خدمات ارائه شده به هیچ عنوان عودت داده نمی شود.
– بعد از اقدام درخواست و اعلام نتیجه نهایی، درخواست کننده ملزم است باقیمانده صورتحساب را در اسرع وقت پرداخت نماید. در صورت عدم پرداخت بدهی خود، حساب کاربری شما و تمام اشخاص ثبت شده در پرونده مالیتان مسدود خواهد شد و من بعد حتی در حساب های کاربری دیگر قادر به ثبت درخواست جدید در سامانه عافیت نخواهید بود.
– برای ثبت نوبت در برخی از مراکز درمانی لازم است کل هزینه یا مبلغ بیعانه پرداخت شود تا پذیرش مرکز مربوطه نوبت شما را ثبت نماید و لذا در صورت نیاز به پرداخت هر گونه وجهی به مراکز درمانی قبلا با درخواست کننده هماهنگی لازم به عمل می آید و در صورت امکان مبلغ مذکور توسط درخواست کننده به حساب مرکز درمانی واریز می شود و یا به نیابت از شما هزینه پذیرش توسط ما پرداخت می شود و رسیدها و قبض پرداختی به شما ارائه می گردد.
– در صورتی که بیمه تکمیلی داشته باشید قبل از پرداخت به مسئول پذیرش یادآوری می شود. چنانچه مرکز مربوطه با بیمه شما طرف قرارداد بود کل هزینه یا بخشی از هزینه را بیمه تکمیلی تقبل می کند.
– اگر پزشک یا مرکز درمانی مربوطه با بیمه شما طرف قرارداد نباشد می توانید فاکتورها را به همراه مدارک پزشکی خود تهیه نمایید و هزینه یا بخشی از هزینه را از بیمه دریافت نمایید. در صورتی که پذیرش توسط ما انجام شده باشد رسید مهر شده پذیرش نزد ما نگهداری می شود تا وقتی که به دست شما برسد.